Türk müziğinde tam ikili aralık (do-re gibi) 9 komalık bir aralıktır. Batı müziğinde yarım aralık=4,5 koma kabul edilerek
12 ses'ten oluşan tampere sistem oluşturulmuştur. Mi-fa aralığı ve si-do aralığı batı sisteminde 4,5 koma, Türk müziğinde ise 4 komadır. Türk müziğinde dokuz komanın 1-4-5-8-9 nolu olanları değişik makamlarda kullanılmıştır ve sistem
24 ses'ten oluşur.


Türk Müziğinde nota isimleri
İkinci oktavda isimler;
çargah (do), nim hicaz, hicaz, dik hicaz, neva (re), nim hisar, hisar, dik hisar, hüseyni (mi), acem (fa), evinç, mahur, dik mahur, gerdaniye (sol), nim şehnaz, şehnaz, dik şehnaz, muhayyer (la), sünbüle, dik sünbüle, tiz segah, tiz buselik (si), tiz dik buselik, tiz çargah (do).